Alla inlägg den 19 december 2006

Av mig - 19 december 2006 18:33

Feeling hot hot hot. Tappade pepparkaret i maten idag. Jag vet - det händer bara på film. Men jag börjar tro att jag är en del i en större konspiration och att jag likt Jim Carrey kommer upptäcka att mitt liv är fiction och till för andras höga nöje. Det senare är ju i sig rätt bra, tråkigt om ens liv inte gör andra glada. Och folk får gärna skratta med (åt?) mig. Ute är det vitt vitt vitt. Tänk. Den kom till slut. Jag blir barnsligt glad åt snö, tycker inte att det är alltför hemskt när det snöar. Regn däremot. Det fyllde bättre sitt syfte på stenåldern då de samhälleliga kraven var små. Det är nog därför det tar emot så att gå ut i regnet. För att det strider mot stenålders människan att inte kura ihop sig och mysa i värmen. Fråga de som snackar nötter och kött. Vi ska leva som grottfolket. Fast det gäller ju regn. Och regn ska vi inte ha förrän i mars, har jag bestämt!

Ovido - Quiz & Flashcards