Alla inlägg under mars 2008

Av mig - 31 mars 2008 22:18

nu har hon vart igång igen

husmor'n

dammsugit har hon (och bytt dammsugarpåse - så ambitiöst!)

till och med under sängen

bytt sänglinne också

och lagt på det fina nya överkastet

lagat mat (storkokat)


men dagens höjdpunkt måste nog bli

när hon tog en paus och pratade med lillebror

på msn

som hade web-cam

skrattade så träningsvärk blir ett faktum

att it kan va så underhållande

tror kanske att björn gustavsson får hoppa ner ett snäpp

fast senaste klippet på youtube var rätt så bra

http://youtube.com/watch?v=eMEtub6wJB0

Av mig - 31 mars 2008 16:13

Nu har jag hittat det. Och så fint det blev. Men en kudde är lite mesigt...

Duken är härligt matchat underredet på det lånade bordet!

Av mig - 26 mars 2008 07:20

igår påbörjades arbetet med att lösa sveriges ekonomiska problem.

problem såsom löneklyftor.

det är ett tufft jobb.

men nån måste göra det.


undrar ibland hur det skulle vara att leva i en bubbla.

ovetandes om vad som pågår utanför.

oförstående för andras vardag.

(ge mig 300 000 kronor i månaden i ett halvår så tror jag nog att jag kan berätta för dig hur det är)


förövrigt så måste nog orkidéen omplanteras idag.

sushin ska också ätas.

och tvätten ska tvättas. (det är någon som har snott min tvätt-tid idag. men jag skrev en lapp, inte så jätte-arg, konkret. så nu får vi se. det kanske blir slagsmål i källaren. och jag kommer upp igen, blodig och sargad, men med ren tvätt.)

Av mig - 25 mars 2008 10:06

jag har slutat

och inte blir det 14 timmars straffpass på gymet om jag misslyckas

för det ska jag inte

som på reklamen: jag har bestämt mig


lite mer än jag bestämde mig förra två gångerna

tredje gången ni vet


nämen! nu blev jag arg.

varför ska vi ge pengar till hjärt/lungfonden? för att komma tillrätta med hjärtkärlsjukdomar? visst mer forskning = fler liv. men största boven bakom hjärtattacker är och förblir levnadsvanorna. de förändras inte med fler donationer.


idag finns många sätt att förlänga livstiden. men förlängs livet?

Av mig - 21 mars 2008 19:32

har tänkt lite mer på det där med att vara tant.

det är otroligt härligt med tanter.

jag kan nog helt ärligt säga att jag älskar tanter.

och hela tanteriet.


var och handlade idag och kom på mig själv med att le lite när jag såg en tant välja mellan sylterna i hyllan.

sen insåg jag att jag får det där leendet nästan varje gång jag ser en tant.


fast jag avskyr blommiga mönster.

speciellt sammansatt med andra blommiga mönster.

så går tanterna hem hos mig.

och när de har rullator.

eller säger nåt sött till en på gatan.

eller släpper förbi en för "ja, men jag vet ju att jag är som en snigel".


och när det säger nåt på engelska.

då bara dör jag!

Av mig - 21 mars 2008 16:21

lata dagar

då kan man

bloggsurfa

det är jättekul

speciellt när man hittar små pärlor som gör att ens eget liv plötsligt känns härligt normalt och man tackar sin lyckla stjärna att man slipper leva i paparazzis (vad heter det i plural förresten?) objektiv. man kan gotta sig i att de perfekta inte är så perfekta som de ser ut. det är kanske inte det noblaste av nöjen. men kul är det.


sen kan man gå till gymet för att fylla på sitt två-gånger-i-veckan-kort. jag stod ut tjugo hela minuter på cykeln. det är så täkigt att inte gå på pass, men när det är påsk så finns det inte så mycket att välja på verkar det som. men tjugo minuter är bättre än inget alls. och suget efter onyttigheter minskade. alltid nåt.


dagens roligaste: tanten framför mig med brun basker (hon matchade väldigt väl, brun basker, bruna pressvecksbyxor, grå kappa och sånna där tantskor och för att verkligen poängtera tanten i sig själv nylonstrumpor som glimtade fram). Men det var inte det som var kul. Hon verkligen pinnande på i sina fotriktiga skor. Så fort jag närmade mig så drog hon ifrån. Jag går vanligtvis om de flesta när jag går, men mot tanten hade jag inte en chans.

Av mig - 12 mars 2008 21:14

händig.

my ass.

klart att jag kan va händig. tror till och med att jag skulle kunna få till en massa bra. men då måste man ju ha prylarna.

sticksåg.

borr med en massa borrar.

plugg.

ja etcetera etcetera.

säkert att jag kommer snickra den där hyllan jag fick en idé om.

det närmaste är väl att tapetsera.

måla.

hänga upp tavlor.

sånt som alla andra också gör.

men lägga klinker har jag alltid drömt om.

och det behöver man ju inte mer än kakel och en svamp till.

matte du har inte lust att göra hembesök?


såg förresten en sån där äcklig människa idag. som går och flinar alldeles omotiverat!!! usch! som om han hade haft en beige trenchcoat med all säkerhet flaschat mig rakt upp i ansiktet. usch igen!!! med fler utropstecken!!! och ett gigantiskt frågetecken? varför???

Av mig - 1 mars 2008 14:41

Nä jag är inte missnöjd

Men anna, du klipper bättre

Och de här hade massagestol


Men nu åker stylingprodukterna fram här hemma

Och jag gör om det lite


Klippningen är bra

Priset sädär (det är väl alltid sådär)

Men håret blev fönat inåt, fluffigt ā la Americano

Inte alls så som jag gillar


Ja, ja... värre har det vart

Klippte mig i Amerika en gång

Oj oj oj

Jag såg verkligen ut som Martha efter det

Ovido - Quiz & Flashcards