Alla inlägg under oktober 2007

Av mig - 21 oktober 2007 09:47

...inte helt olik karaktären heller. Fast det är sekundärt.


Inatt var det surrealistiskt. Tänk att så lite kan starta så mycket. En dröm varar visserligen inte mer än ett par sekunder men jag slår vad att i natt var ett undantag. I alla fall morgonen. Somnade om flera gånger bara för att få drömma mera.


Talet till mannen - idéer någon?

Av mig - 20 oktober 2007 20:20

Vet du vad jag kom på? Du är lik Jude Law. 


...the verdict kommer senare. Om karaktären (Alfie) också är du.


För övrigt så är det ap-jobbigt att cykla på trögsta växeln uppför backar. Så jobbigt att den annars trivsamma turen slutar med att kroppsvärmen bli obehagligt hög. Men den lilavita skrutthögen får stå oservad ett par veckor. Sen ska jag se om jag kan laga.

Av mig - 10 oktober 2007 12:01

Det var ju inte alls tanken att stanna på den där festen.

Inget att ångra förvisso.

Karlsson på taket hade kul.

Allt var perfekt.

Efterrätten smakade illa men grytan var god.

Och den intressanta blandningen av marianne och vitlök verkade inte störa.


Jag ska gå till skolan nu.

Av mig - 9 oktober 2007 16:25

...tänkter inte ens spekulerar kring vilka påföljder det kan innebära.


Är i alla fall sjukt trött på att vara sjuk nu.

Men det är inte så speciellt synd om mig egentligen.

Har fått mycket gjort idag.

Lägenheten är ett par husdjur fattigare, hela tre pepperfrukter rikare och doftar underbart av såpa.


Fast själv luktar jag mest bara vitlök.

Av mig - 6 oktober 2007 16:38

Tre små tussar som står och viftar svans utanför ica. Socker. Två var taxar, en var nån annan sort.


Och angående färgbyte... tanken var att det skulle bli mer höst. Ser nu att det liknar ett plagiat. (Men du skriver ju inget längre så det skiter jag i!)


Nu ska här lagas en massa mat.

Av mig - 6 oktober 2007 11:48

So out of caracter, men en kul grej en kväll (igår kväll). När man annars mest bara ligger och är sjuk.


Efter att ha kryssat i att han ska vara kort, lång, tjock och smal och vilja gå på långa skogspromenader och att det är ytterst viktigt att toalettsitsen fälls ner, så kommer det trixiga - presentationen av undertecknad. Det är den det hänger på. Tänk om jag skriver fel? Och drömprinsen bara galopperar förbi!!! Paniiiiik... Någon match blir det dock inte, för säkert en halvtimmes slit kostar. 389 kronor för tre månader närmare bestämt. Det kostar alltså att hitta mr. Right. No shit. Det borde jag ha räknat ut. Hur som helst här är den, presentationen som skulle få honom på fall:


"Öppen och ärligare och ärligare. Är snart färdigstuderad och kommer stanna kvar ett par år (men tänker sen följa livet dit det bär mig). Partypinglan i mig kommer till liv en eller ett par gånger per månad, men annars så spenderar jag mest tid tillsammans med goda vänner. Och så älskar jag mina (få) blomväxter, att baka (i min icke-gefintliga ugn), att sticka (halsdukar och vantar). Men de senare gör jag bara när tid finns efter att det som lästs har lästs och det som ses på teve har setts och då kopparna te med vännerna är avnjutna..."


Need I say, blev inget köp av den tjänsten... Köper hellre en ny topp som mr. Right får se mig in person med!


Dig vill jag dela med mig...

Av mig - 4 oktober 2007 09:33

Hade ju gjort allt rätt för att du skulle försvinna. Men imorse var du likafullt kvar. Väckte mig på ett inte alls speciellt mysigt sätt. Snörvel. Sandpappershals. Och den lilla människan i huvudet som bultar och slår.


"Årets influensa blir värre än vanligt."


Pytt. Ska minsann dricka-te-bort-dig! Och sova dig tyst!

Av mig - 3 oktober 2007 23:10

Kan inte hjälpa

Saknar

Saknar

Saknar

Saknar så mycket

Har mer


***


Husmodern har varit i farten idag. Det har pysslats med blommor. Skadedjur bekämpats med såp-vatten. Det har dammtorkats, dammsugits och renbäddats. Nu luktar det såpa och sommaräng. Och feng-shui-känslan är total.


Och kusinbarnen

            de allra sötaste i världen.

Stod och vinkade förtjusta i fönstret.

"Men jag kände inte igen dig fösst.

För mössan satt så långt ner...

Men det var du!"

(lille 3,5 år)


***


Jag blev sårad

Så nu sårar jag

Men det var faktiskt ditt fel

Ovido - Quiz & Flashcards