Alla inlägg under januari 2010

Av mig - 20 januari 2010 20:06

Hennes ansikte sprack upp i ett igenkännande leende. Det var till mig. Tack! Du påminde mig om varför jag gör det jag gör... Fast det just idag kändes hopplöst på så många sätt.

Av mig - 20 januari 2010 20:01

Väldigt ofta är livet förhållandevis lättsamt att leva. Bekymrena är av i-landstyp. Men så ibland slår den till, grymheten. Mig har den skonat än så länge. Men jag är just nu nåt alldeles vansinnigt medveten om hur sårbar härligheten är. Hur snabbt det kan förändras. Jag häpnar över mina vänners och de flyktiga bekantas förmåga att fungera hjälpligt i de fruktansvärda situationer livet ibland bjuder på. Stunder ingen ska behöva uppleva men som så många tvingas genomlida.


Usch!


Och empati. Till er. Nära och kära. Och ni som berör!

Av mig - 13 januari 2010 16:30

Men glädjen har alltid ett sista leende.
Någonstans dröjer det kvar.
Någon förvarar det
Djupt i sin saknad.

                                     Viola Renvall

Av mig - 13 januari 2010 14:08

Livet har aldrig känts så här skört förut.

Jag tittar ut och minns hur vackert frosten byggde

upp en sagovintervärld på vägen upp till Idre.

Jag påminns om det första intrycket jag fick av dig.

Så charmig. Så lekfull. Så omhändertagande. Så fin.

Det är så orättvist.


Tankar till alla er som stod nära   

Av mig - 12 januari 2010 22:25

i så mångas hjärtan finns du.

vila i frid.

Ovido - Quiz & Flashcards