Direktlänk till inlägg 2 januari 2011

Året 2010

Av mig - 2 januari 2011 18:40

Årets låt: De är två. Indestructible med Robyn eller Utan dina andetag med Carolina Wallin Pérez. Helt skilda i slag. Helt underbara båda två! 


Årets platta: Robyns Body Talk pt 2. Helt klart.


Årets film: Är ju en succer för vackra filmer så - Prince of Persia. Fast det är länge sen jag påverkades av en film mer än av The blind side som jag såg i år. Heller aldrig promotad en film så hårt. Om man räknar bort Coctail förstås - som för alltid kommer att vara den bästa filmen nånsin.


Årets bästa köp: Espressomaskinen. Jag kanske inte behöver nåt annat. Ever. 


Har du några nyårslöften? Jobbar inte så.


Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Kanske i år ;)


Vilka länder besökte du? Lettland. Österrike. Norge. Danmark. Island.


Vad spenderade du mest pengar på? SJ och mat.


Vad var din största framgång 2010? Att jag sprang en mil på under en timme (57:56).


Vad önskar du att du gjort mer? Inget alls. Är väldigt nöjd med hur jag levde under året som gått. Har verkligen levt. Ätit gott. Tränat mer än på länge. Genomfört saker jag inte trodde jag kunde. Älskat. Gillat. Sagt ifrån. Och bara varit därimellan.


Favoritprogram på TV: Önskar att jag hade sett samtliga avsnitt av Skavlan, På spåret och Så mycket bättre. Såg hela Ingen bor i skogen! U n d e r h å l l n i n g !


Favoritprogram på Radio: Årets julkalender - De vilda änglarna. 


Vad gjorde du på din födelsedag 2010? Åt frukost lääääänge. Tvättade håret på salong. Drack margaritas. Åt thai. Tårta. Och bubbel. Och så mös jag av att umgås med mina favoritpersoner!


Hur skulle du beskriva din klädstil år 2010? Nedtonat shabby chic't. Blev en hel del puffärmar. Lite mindre svart än tidigare. 


Den bästa nya personen du träffade? Inte nygammal? ;) Maria på nya jobbet då! Underbart karismatiskt, jordad och tuff liten sak! Och Frans Strandberg. Han träffade jag två dagar innan året tog slut. Tror det är början på en underbar vänskap.







Det nya året 2011 började med fyrverkerier. Fyrverkerier in absurdum. På en rosaskimrande himmel upplyst av staden. Totalt slöseri på vackerheter. Kanske såg man ljuset av en tiodel. Men kommunen sköt på friskt. Fram till halv två nån gång. Lagomt uppskattat då väckarklockan ringde klockan 05.50 Men men jag klassar det som en god start. Fyrverkerier är alltid fyrverkerier!


Det var det! Puss å gott nytt år!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mig - 7 oktober 2011 13:33

Måste erkänna en sak. Tomas Tranströmer, hade aldrig förr hört hans namn. Men jag har googlat och fått en inblick. Trevlig sådan. Härliga ord. Vackra tankar. Här en ängels ord:   Skäms inte för att du är människa, var stolt!Inne i dig öppnar sig ...

Av mig - 23 mars 2011 23:43

Ord känslor sår Skratt gråt en ensam tår Tid som går Och det blir vår   Löften minnen rester Samtal kaffe fester Sol går ned i väster I juni blir det semester   Men just nu så är det kaos Furnuft och känsla står i strid Det be...

Av mig - 22 mars 2011 20:59

Dagen började ju som bekant lite sädär halvbra, men den blev bättre. Liksom upplyft av härliga fantastiska vänner. Anna spontan-kom-förbi för att hjälpa mig packa lite. Hon hade med sig bullar. Sen hörde Johanna av sig och det blev kaffe i solen på F...

Av mig - 22 mars 2011 10:13

Nu är klockan visserligen inte så mycket. Och jag har ju fått lite gjort (ätit frukost, snart druckit andra koppen kaffe, uppdaterat mig på världsläget och diskat undan, tagit mit ur morgonrocken också). Men den här närvarande, den där motviljan mot ...

Av mig - 21 mars 2011 23:02

Horatio Caine - CSI Miamis egna hunk? Är det det han ska vara. Eller den perfekta fadersfiguren. Omtänksam, räddande, lyssnande. Och så lite ensam. Funkar ju faktiskt. Fast hans läskiga sätt att ta på sig solglasögonen och se... lite het ut? Är det t...

Ovido - Quiz & Flashcards