Direktlänk till inlägg 7 oktober 2011

This one is for you

Av mig - 7 oktober 2011 13:33

Måste erkänna en sak. Tomas Tranströmer, hade aldrig förr hört hans namn. Men jag har googlat och fått en inblick. Trevlig sådan. Härliga ord. Vackra tankar. Här en ängels ord:


Skäms inte för att du är människa, var stolt!
Inne i dig öppnar sig valv bakom valv oändligt.

Du blir aldrig färdig, och det är som det skall.

                                       (Romanska bågar, 1989)


Projekt Leo ligger förövrig på is. Fast jag har sett Blood Diamond (och Gangs of New York). Frans Strandberg (aka Transfrans) blev ingen favorit. Lite underhållande på sin höjd. Kan hända att jag har honom kvar på mitt Twitter-flöde och att jag ibland småler åt hans inlägg, men bara ibland. Hans blogg läser jag inte alls. Och Muggen. Passerade för inte så länge sen. Kände inte att jag ville gå in. För jag har ändrat uppfattning. Mysigt och gemytligt och musik på lagom nivå känns inte längre som representativa ord. Det var förr. Nu upptäcker jag nya pärlor.


Puss!



Projekt: Leo

  • Inception (2010)
  • Shutter Island (2010) 
  • Revolutionary Road (2008)
  • Body of Lies (2008) 
  • Blood Diamond (2006)
  • The Departed (2006) 
  • The Aviator (2004) 
  • Catch Me If You Can (2002)
  • Gangs of New York (2002)
  • Don's Plum (2001)
  • The Beach (2000/I)
  • Celebrity (1998) 
  • The Man in the Iron Mask (1998/I) 
  • Titanic (1997) 
  • Marvin's Room (1996)
  • Romeo + Juliet (1996)
  • Total Eclipse (1995)
  • The Basketball Diaries (1995)
  • The Quick and the Dead (1995) 
  • Les cent et une nuits de Simon Cinéma (1995)
  • The Foot Shooting Party (1994)
  • What's Eating Gilbert Grape (1993) 
  • This Boy's Life (1993)
  • Poison Ivy (1992)
  • Critters 3 (1991)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mig - 23 mars 2011 23:43

Ord känslor sår Skratt gråt en ensam tår Tid som går Och det blir vår   Löften minnen rester Samtal kaffe fester Sol går ned i väster I juni blir det semester   Men just nu så är det kaos Furnuft och känsla står i strid Det be...

Av mig - 22 mars 2011 20:59

Dagen började ju som bekant lite sädär halvbra, men den blev bättre. Liksom upplyft av härliga fantastiska vänner. Anna spontan-kom-förbi för att hjälpa mig packa lite. Hon hade med sig bullar. Sen hörde Johanna av sig och det blev kaffe i solen på F...

Av mig - 22 mars 2011 10:13

Nu är klockan visserligen inte så mycket. Och jag har ju fått lite gjort (ätit frukost, snart druckit andra koppen kaffe, uppdaterat mig på världsläget och diskat undan, tagit mit ur morgonrocken också). Men den här närvarande, den där motviljan mot ...

Av mig - 21 mars 2011 23:02

Horatio Caine - CSI Miamis egna hunk? Är det det han ska vara. Eller den perfekta fadersfiguren. Omtänksam, räddande, lyssnande. Och så lite ensam. Funkar ju faktiskt. Fast hans läskiga sätt att ta på sig solglasögonen och se... lite het ut? Är det t...

Av mig - 2 januari 2011 18:40

Årets låt: De är två. Indestructible med Robyn eller Utan dina andetag med Carolina Wallin Pérez. Helt skilda i slag. Helt underbara båda två!  Årets platta: Robyns Body Talk pt 2. Helt klart. Årets film: Är ju en succer för vackra filmer...

Ovido - Quiz & Flashcards