Alla inlägg den 18 december 2006

Av mig - 18 december 2006 22:27

You're a mean one Mr. Grinch. You're a bad banana with a greasy black peal. I wouldn't touch you. I shouldn't... Det är mycket som jag inte borde. Och det är mycket jag lyckas med. Som att inte tänka på dig alls (förutom nu då förstås). Som att äta gröt varje morgon. Duktiga jag. Det är mycket som jag inte lyckas med också. Som att gå in på hm utan att handla. Så imorgon ska jag ha min nya skjorta på mig. Och jag skyller allt på frisören. Tror att de är i maskopi. Det är ju en omöjlighet att gå runt och va ny och fin i håret och så inte vilja köpa nåt nytt. Fast nån bonus blev det inte. Lyckas inte med det heller – att hålla reda på saker och ting. Att det ska vara så svårt. För det är ju inte som att jag har mycket yta att sprida ut mig på. Inte ens tjugofem kvadrat kan jag stolta med. Men nog lyckas jag slarva bort saker i alla fall… Hela tiden. Nu senast alltså hm-clubkortet. Hittade dock en massa kul i röran. En reflex (mkt bra att ha nu). En tidning jag trodde jag slängt. Den andra sticknålen. Now off to bedland.

Av mig - 18 december 2006 07:58

Så äntligen kom den. Vintern. När det gnistrar ute. När förkylningen smyger på. Då smälter norrländskans hjärta. Tipp tapp tipp tapp. Lasse och Maja har haft vinter (med snö) länge. Lite falskt kan tyckas. Det är ju länge sen hela december var snötäckt. Med så får man komma ihåg att det är fiction. Att allt inte behöver tolkas. Just det verkar vara en trend idag. Inte bara vad folk säger eller gör. Allt tolkas i detalj. Det går att få bibeln till en ödesprofetia om man läser rätt ord. I rätt kombination. Är det inte så med allt. Det blir vad man gör det till.v v vDubbla tjocksockar, mjuka varma byxor och med en sjal över axlarna. Men jag frös ändå. På det bra sättet.För det är mysigt med kyla och frost.Det är skönt när det blir ljusare och positivare.Fastän allt gått i ide.Känslan inuti, av stress, lugnas ned lite och det är inte lika bråttom att ordna allting nu på en gång. Det kan vänta.Vi kan vila.

Ovido - Quiz & Flashcards