Alla inlägg den 5 november 2008

Av mig - 5 november 2008 20:01

När man har vänner på besök så ökar ju risken markant för allehanda händelser att inträffa. Vare sig det är givande samtal (så till vida att man inte har för vana att konversera med sig själv), trevliga matstundet (det är ju inte roligt att äta själv, även om jag är ett trevligt sällskap), olyckor (två kan klanta sig, fast jag utgör en väldigt stor risk ensam i ett sammanhang, har insett det - jag är klantig, eller har otur, det beror på hur man ser det).


Här är resterna av vad som inträffat när min kära vän varit på besök...











Basilikan lemlästades då tomatsoppan åtnjöts.















...och myntan kommer aldrig mer att bli sig lik.


Känns dock som små förluster i sammanhanget.


Och någon har påstått att kryddväxter är till för att ätas, inte för att pryda fönsterblecket (det kan ha varit jag...)

Av mig - 5 november 2008 07:47

Ovido - Quiz & Flashcards