Alla inlägg den 3 november 2008

Av mig - 3 november 2008 12:42

Jag skulle jobba natt. Och hade stora planer för den lediga dagen. Jag skulle ta itu med träningen. Jag skulle fixa cykeln (som fått punktering tre dagar efter inköp). Skam! Jag skulle organisera garderoben. Damsuga bakom allting. Och göra lasange.


Men eftersom världen är uppochner ska jag nu jobba kväll. Och lasangen blev köttfärssås. Cykeln bara halvfixad. Dammsugningen koncentrerad till de lättillgängliga ytorna.


Men dyngsrytmen är safe. For now.

Av mig - 3 november 2008 12:34

För knappt ett år sen öppnade en ny liten kvartersbutik 300 meter från där jag bor. Kändes helt ok. När jag flyttade in här så låg Hemköp där men de la ner tre veckor senare. Kul!


Ica Kvarnen i all ära (den bästa matbutiken i Uppsala för övrigt), men där är dyrt. Och jag såg framemot att kunna köpa min konserver och mitt tvättmedel lite billigare. Har således nyttjat den nya lilla butiken till detta och spenderat flera hundralappar där. Sist köpte jag inte bara nödvändigheter utan en tidning också, med en gratis dvd-film, som inte fungerade. Men när jag då gick tillbaka för att reklamera ser jag (inte helt förvånad) att butiken säljer ut - 50% på allt. "Butiken upphör". Jag visste det! - "Avtalet med tidingsförsäljarna har upphört, du får vända dig till dom privat...". Okej, tjorv som vanligt. Men stackars lilla butik. Och ägarna. Kan inte vara kul idag. Och de trodde ju säkert så starkt på idén att öppna lågprisbutik.


Förövrigt, så är välden helt uppochner just nu.

Ovido - Quiz & Flashcards