Alla inlägg den 29 maj 2007

Av mig - 29 maj 2007 18:58

Finns fler saker på uppåttjacklistan: miss aguilera, miss carly, miss (just discovered) simone, mr williams... Inte mkt som slår swing when you're winning.


Det är med musik är för mig lite av ett projekt. Det tar tid att lära sig, när intresset kommit så sent. En helt ny värld. Och den här hunden är sannerligen svår att lära sitta. Det härliga är dock att man kan njuta utan att nödvändigtvis veta till vem. Njuta. Njut. Njutning... Mmm... Livets härliga (icke förbjudna) frukt. Passa på att njuta gott folk. Livet är fullt av fantasi, fantastik, fantastiskt! Såg en snigel idag. Lite härligt kontemplativt djur det där. Och som det kämpar.

Av mig - 29 maj 2007 15:12

Måste säga att jag hurrar lite för mig själv. Och så skönt det känns så här efteråt. Trots en alltför sen kväll. En alltför fylld dag. En rätt känslosam dag (för sån är jag, ibland...). Trots ömma ben och längre sovmorgon (med ofta efterföljande slöhet). Hurrar lite för mig själv för att jag tog mig runt gränby, susade förbi får, getter och änder och till och med ökade farten på slutet. Hjärtat kanske inte höll med, men benen bar så vad fasen. Hjärtat är ungt.


Förövrigt så lyser en del småsaker upp: Bubble toes, värmande ord, de små ivriga rackarna jag satt i miniväxthuset (måste skaffa er ett bättre hem snart. Får nog bli hemsnickeri tror jag. För fönstret är ju inte stort. Och förhoppningen om lght:en på Vaksalagatan är inte det).

Ovido - Quiz & Flashcards