Alla inlägg den 16 februari 2007

Av mig - 16 februari 2007 09:54

Så var det dags för ännu en måndag. Fast det var igår. Och igår var det inte alls måndag. Det har gått en hel vecka sen det var måndag. Men jag undrar var den veckan tog vägen. Norrland förra helgen var UNDERBART! Jag längtar lite hem nu. Längtar bort från det här slasket. Jag och tokan var duktiga igår... temat var huvudvärk. En kaffeabstiensrelaterad, den andra minieukalyptusinducerad. Blev inte alls bättre av Uppsala kommuns ignorans gentemot de skrövliga gatorna. Att få för sig att sluta med kaffe (eller åtminstone dra ner på konsumtionen) är ett påfund.Norrland förra helgen var UNDERBART! (Lillgossen imponerar). Frost som biter i kinderna. Frost på träden. Barn som leker i pulkbackar. Fyraåringen som är riktigt duktig på skridskor. Att beskriva känslan när man kommer in efter att ha varit ute i det här vädret går inte, den måste upplevas. Då värmen sakta återvänder till de frusna kinderna, de kalla benen (för nog vuxen att använda långkalsoner har jag inte blivit). Att tina upp snabbt jämfört med i södra delar av Sveriges långdragna frusenhet efter att ha varit ute i grått trist fuktigt, på sin höjd snöslaskigt väder.Norrland i helgen var UNDERBART!

Ovido - Quiz & Flashcards