Alla inlägg den 7 april 2010

Av mig - 7 april 2010 22:50

När man inte hittar så bra (i Stockholm till exempel) så blir det ju lätt så att man går dit man vet vad man får (och dit man hittar). Dessa platser blir ju också lätt ens favoriter. Och jag vill dela med mig. Muggen på Götgatan i Stockholm är ett av mina favoritställen. Hälsotallriken rekomenderas varmt. Och trevlig är personalen. Och gott vatten har dom. Och mysigt är det. Och musik spelas med lagom volym. Och vill man så finns det annat än hälsotallrikar också. Så - ja, gå dit helt enkelt.


Muggen - more than coffee

Av mig - 7 april 2010 10:26

Spenderade dagen i Stockholm igår. Och titta vad jag hittade! Var rätt besviken över att jag inte hittade nåt på Tjallamalla men så stod den här och väntade på mig i butiken intill. Lycka.



Vi strosade runt på söder och bekantade oss med gatorna, ingen av oss hittar så där alldeles utmärkt, men nu hittar vi bättre. Trots att jag kommit över min värska Stockholmsrädsla så är det fortfarande grymt irriterande att inte hitta. Fast inte i närheten så irriterande som när cafétjejjen dränker den underbara Kärleksmumskakan i mintsmakande chokladsås. Artigt frågade hon om jag ville ha grädde till, men kunde hon inte ha frågat om chokladsåsen också. Och for the love of! sen när blev det ok med grädde och chokladsås till Kärleksmums. Det räcker fullkomligt gott och väl med glacyren och kokosen! Skandal. Är vad det är.

Ovido - Quiz & Flashcards