Alla inlägg den 20 september 2008

Av mig - 20 september 2008 17:01

Långsam härlig morgonstund med yoghurt i mun

Överens med koft- och vantvädret utomhus

Rätt att softa i en kofta

Discodans är vad som komma skall,

    och det var

Alldeles underbara vänner på fiket

   själen jublar

   för den är

Glad att det är LÖRDAG


...

Av mig - 20 september 2008 00:03


SAKER MAN LÄR SIG NÄR MAN GÅR


Det är ca 1234 steg in till stan

Att man inte behöver komma ihåg var man ställde cykeln

Man kan tajma rödlysen med gångtakten

Rumpmuskulaturen blir fastare

Skor skall inte innehålla små stenar

   och ska helst ha en lite studsig sula

Det tar dubbelt så lång tid att handla en liter mjölk

Viss ömhet i anklar och vader kan förekomma

Risk finns att tankarna blir mer organiserade - klarare möjligtvis

En del går snabbare

Andra långsammare


Nu går jag och lägger mig. Somna lär jag inte göra före två, för jag har totalt rubbat den naturligt hormon- och ljusstyrda dygsrytmen. Men många måndagar kvarstår och jag ska nog kunna ta tag i det igen.


Ovido - Quiz & Flashcards