Direktlänk till inlägg 30 oktober 2008

Inte nog med att det regnar

Av mig - 30 oktober 2008 22:47

Min morfar har ett kraftuttryck som han använder sig av. Han svär aldrig och är nästan aldrig arg heller. Men när nåt går tokigt är det en sak han säger och då vet man att han är upprörd.


Förargeligt! Med betoning på ö och a. Ordentlig norrländsk betoning.


Det är så jag känner nu. Men jag har tänkt andra ord är förargeligt, måste jag erkänna.


Ska det verkligen vara så att man får punktering på en cykel som man köpte igår!? Först hittade jag inte cykeln på parkeringen när jag hade slutat och glad i hågen gick ut med vissheten att jag fort skulle komma in från busvädret. Kände knappt igen den där den stod i sin svarta prakt. Så, när jag hittat den och börjat cykla iväg märker jag att det finns INGEN luft i bakdäcket!!! Förargeligt!!!


Ska det vara såhär. Nu måste jag ju gå till jobbet imorrn bitti också. Och gå hem. Och sen gå till cykellagaren! Och förmodligen betala också! Men det kvittot ska jag minsann ge till Biltema. För så här ska det inte vara!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mig - 7 oktober 2011 13:33

Måste erkänna en sak. Tomas Tranströmer, hade aldrig förr hört hans namn. Men jag har googlat och fått en inblick. Trevlig sådan. Härliga ord. Vackra tankar. Här en ängels ord:   Skäms inte för att du är människa, var stolt!Inne i dig öppnar sig ...

Av mig - 23 mars 2011 23:43

Ord känslor sår Skratt gråt en ensam tår Tid som går Och det blir vår   Löften minnen rester Samtal kaffe fester Sol går ned i väster I juni blir det semester   Men just nu så är det kaos Furnuft och känsla står i strid Det be...

Av mig - 22 mars 2011 20:59

Dagen började ju som bekant lite sädär halvbra, men den blev bättre. Liksom upplyft av härliga fantastiska vänner. Anna spontan-kom-förbi för att hjälpa mig packa lite. Hon hade med sig bullar. Sen hörde Johanna av sig och det blev kaffe i solen på F...

Av mig - 22 mars 2011 10:13

Nu är klockan visserligen inte så mycket. Och jag har ju fått lite gjort (ätit frukost, snart druckit andra koppen kaffe, uppdaterat mig på världsläget och diskat undan, tagit mit ur morgonrocken också). Men den här närvarande, den där motviljan mot ...

Av mig - 21 mars 2011 23:02

Horatio Caine - CSI Miamis egna hunk? Är det det han ska vara. Eller den perfekta fadersfiguren. Omtänksam, räddande, lyssnande. Och så lite ensam. Funkar ju faktiskt. Fast hans läskiga sätt att ta på sig solglasögonen och se... lite het ut? Är det t...

Ovido - Quiz & Flashcards